Als psychomotorisch kindercoach combineer ik spel met beweging. Door goed te observeren zie ik hoe de ontwikkeling van beweging samenhangt met gedrag, leren en emotioneel welzijn.
Bij kinderen die moeite hebben met lezen, schrijven of rekenen en vaak met hoofdpijn thuiskomen, school stom vinden omdat het leren lastig gaat, kan het zijn dat een reflex niet goed geïntegreerd is, de ogen niet goed samenwerken of is er een lateralisatie uitdaging.
Goed bewegen=lekker in je vel zitten= makkelijker de lesstof tot je nemen.
Je hoeft niet elke week bij me langs te komen, maar observeren en bepaalde oefeningen doen geven mij voldoende informatie om samen aan de slag te gaan.
Het kind krijgt oefeningen mee dit thuis gedaan moeten worden, geen uren samen blokken aan tafel, maar bewegen!! Na een week of drie kom je dan weer langs en gaan we nieuwe oefeningen doen. Zo houden we het oefenen ook uitdagend!
Nieuwsgierig? Maak een afspraak! info@luisterend-hart.nl
Op mijn werk ben ik met 2 leerlingen aan de slag gegaan. De één met leesuitdagingen en de ander met rekenuitdagingen. We oefenen 1x per week een half uurtje in het speellokaal en na 3 maanden zien mijn collega’s resultaat in de klas. Ook merken de ouders dat de kinderen zelfverzekerder zijn.
Dus in plaats van een stempel van dylexie of dyscalculie is het de moeite waard om met specifieke oefeningen aan de slag te gaan.